Funkcjonowanie przedsiębiorstwa hotelarskiego | |
Cena: 46.00 zł |
Autor: | Górska-Warsewicz Hanna, Świstek Ewa, |
ISBN: | 9788375831689 |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo SGGW |
Ilość stron: | 303 |
Wydanie: | 2009 |
Format: | B5 |
Oprawa: | miękka |
Funkcjonowanie Przedsiębiorstwa Hotelarskiego
Celem monografii było dostarczenie podstawowej wiedzy dotyczącej problematyki funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego.
Celem monografii było dostarczenie podstawowej wiedzy dotyczącej problematyki funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego.
Wstęp
1. Przedsiębiorstwo hotelarskie – wiadomości ogólne
1.1. Historyczny rozwój hotelarstwa w Polsce i na świecie
1.2. Podstawowe pojęcia dotyczące hotelarstwa oraz przedsiębiorstw hotelarskich
2. Wybrane aspekty prawne funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego
2.1. Kategoryzacja obiektów hotelarskich
2.2. Prawo w hotelarstwie
2.3. Zasady działalności promocyjnej oraz uwidaczniania cen przez przedsiębiorstwa hotelarskie w świetle regulacji prawnych
2.4. Przepisy prawne dotyczące zabezpieczenia przeciwpożarowego oraz bezpieczeństwa i higieny pracy
2.4.1. Bezpieczeństwo przeciwpożarowe obiektu hotelarskiego oraz BHP
2.4.2. Przepisy prawne związane z bezpieczeństwem żywności – system HACCP
2.5. Przepisy ochrony środowiska
3. Otoczenie przedsiębiorstwa hotelarskiego
3.1. Ogólna charakterystyka otoczenia przedsiębiorstwa
3.2. Współczesne trendy rozwojowe hotelarstwa
3.2.1. Systemy hotelowe i grupy marketingowe
3.2.2. Organizacje hotelarskie na świecie i w Polsce
3.3. Baza noclegowa w Polsce 4. Współpraca przedsiębiorstwa hotelarskiego z podmiotami rynku usług turystycznych
4.1. Rodzaje umów między hotelami a biurami podróży
4.2. Kodeks Postępowania Praktycznego
4.3. Globalne i lokalne systemy rezerwacji miejsc hotelowych
5. Usługi hotelarskie
5.1. Definicje, cechy i podział usług hotelarskich
5.2. Usługi podstawowe i dodatkowe
5.3. Charakterystyka wybranych usług dodatkowych
6. Organizacja przedsiębiorstwa hotelarskiego
6.1. Formy organizacyjno-prawne
6.2. Struktura organizacyjna hotelu i dokumenty organizacyjne
6.3. Organizacja i funkcjonowanie wybranych zespołów obiektu hotelarskiego
6.3.1. Ogólna charakterystyka strukturalna obiektu hotelarskiego
6.3.2. Budynek hotelowy i jego otoczenie zewnętrzne
6.3.3. Recepcja i służba parterowa
6.3.4. Zespół mieszkalny i służba pięter
6.3.5. Zespół gastronomiczny
6.3.6. Zespół wielofunkcyjny
6.3.7. Zespół rekreacyjno-wypoczynkowy
7. Procesy zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim
7.1. Zarządzanie zmianą w organizacji
7.1.1. Kultura organizacyjna (znaczenie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie hotelarskim) 7.1.2. Negocjacje w przedsiębiorstwie
7.1.3. Nowoczesne formy zarządzania przedsiębiorstwami hotelarskimi
7.2. Strategiczne aspekty zarządzania marką w przedsiębiorstwie hotelarskim
7.2.1. Ogólne strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego
7.2.2. Strategie tworzenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa hotelarskiego na podstawie marki
8. Specyfika zawodu hotelarza
8.1. Predyspozycje osobowościowe do pracy w przedsiębiorstwie hotelarskim
8.2. Kultura i etyka w pracy hotelarza
8.3. Sylwetka wzorowego hotelarza
9. Jakość usług w przedsiębiorstwie hotelarskim
9.1. Pojęcie jakości 9.2. Zarządzanie jakością
9.2.1. Ewolucja zarządzania jakością
9.2.2. Norma ISO 9001 w zarządzaniu jakością
9.3. Pomiar i ocena jakości usług hotelarskich
9.4. Standardy hotelowe jako element kształtowania jakości usług
10. Zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa hotelarskiego
10.1. Majątek trwały i obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego
10.1.1. Charakterystyka majątku ogółem przedsiębiorstwa hotelarskiego
10.1.2. Wykorzystanie majątku trwałego przedsiębiorstwa hotelarskiego
10.1.3. Majątek obrotowy przedsiębiorstwa hotelarskiego
10.2. Źródła kapitałów przedsiębiorstwa hotelarskiego
10.3. Inwestowanie w majątek przedsiębiorstwa hotelarskiego
11. Efektywność funkcjonowania przedsiębiorstwa hotelarskiego
11.1. Operacyjno-ekonomiczna ocena efektywności działalności przedsiębiorstwa hotelarskiego 11.1.1. Ocena