Cele i osiągnięcia w uczeniu się (skrypt) | |
Cena: 24.00 zł |
Autor: | Kozłowski Waldemar, |
ISBN: | 83-7244-775-6 |
Wydawnictwo: | Wydawnictwo SGGW |
Ilość stron: | 216 |
Wydanie: | 2006 |
Format: | B5 |
Oprawa: | miękka |
SPIS TREŚCIWprowadzenie ... 5
Rozdział 1. Motywacja osiągnięć ... 7
1.1. Określenia motywacji osiągnięć ... 7
1.2. Koncepcja McClellanda ... 9
1.3. Wczesne badania motywacji osiągnięć ... 11
1.4. Powstawanie motywacji osiągnięć ... 16
1.5. Koncepcja Atkinsona ... 18
1.6. Koncepcja Reynora ... 25
1.7. Koncepcja Heckhausena ... 28
1.8. Atrybucyjny model motywacji osiągnięć ... 30
1.9. Koncepcja Spence’a i Heimericha ... 31
1.10. Związki motywu osiągnięć z cechami osobowości ... 31
1.11. Motyw osiągnięć a uczenie się i jego efekty ... 35
1.12. Badania nad związkiem motywu osiągnięć z poziomem wykonania zadań ... 38
1.13. Motyw osiągnięć a wskaźniki rozwoju ekonomicznego ... 41
1.14. Krótkie podsumowanie ... 46
Rozdział 2. Cele uczenia się ... 48
2.1. Uwagi wstępne ... 48
2.2. Treściowa analiza celów ... 48
2.3. Cele związane z osiągnięciami – mistrzostwo i wykazywanie się ... 56
2.3.1. Wprowadzenie ... 56
2.3.2. Zaangażowanie osobiste i zadaniowe ... 56
2.3.3. Orientacje w sytuacjach zadaniowych ... 59
2.3.4. Cele osiągnięciowe a czynniki pośredniczące ... 65
2.3.5. Cele mistrzowskie i ich geneza ... 70
2.3.6. Szkolne uwarunkowania celów osiągnięciowych ... 72
2.4. Poszerzenie modelu normatywnego ... 81
2.5. Dyskusje nad poszerzonym modelem celów ... 89
2.6. Badania nad poszerzonym modelem celów... 91
2.6.1. Wprowadzenie ... 91
2.6.2. Badania celów studentów ... 94
2.6.3. Cele osiągnięciowe a uprzednie doświadczenia ucznia ... 98
2.6.4. Cele a strategie uczenia się ... 101
2.6.5. Cele uczniów a cele nauczycieli ... 104
2.7. Jeden model czy wielość modeli? ... 105
2.8. Cele a motywacja wewnętrzna ... 109
2.9. Uwagi końcowe ... 115
Rozdział 1. Motywacja osiągnięć ... 7
1.1. Określenia motywacji osiągnięć ... 7
1.2. Koncepcja McClellanda ... 9
1.3. Wczesne badania motywacji osiągnięć ... 11
1.4. Powstawanie motywacji osiągnięć ... 16
1.5. Koncepcja Atkinsona ... 18
1.6. Koncepcja Reynora ... 25
1.7. Koncepcja Heckhausena ... 28
1.8. Atrybucyjny model motywacji osiągnięć ... 30
1.9. Koncepcja Spence’a i Heimericha ... 31
1.10. Związki motywu osiągnięć z cechami osobowości ... 31
1.11. Motyw osiągnięć a uczenie się i jego efekty ... 35
1.12. Badania nad związkiem motywu osiągnięć z poziomem wykonania zadań ... 38
1.13. Motyw osiągnięć a wskaźniki rozwoju ekonomicznego ... 41
1.14. Krótkie podsumowanie ... 46
Rozdział 2. Cele uczenia się ... 48
2.1. Uwagi wstępne ... 48
2.2. Treściowa analiza celów ... 48
2.3. Cele związane z osiągnięciami – mistrzostwo i wykazywanie się ... 56
2.3.1. Wprowadzenie ... 56
2.3.2. Zaangażowanie osobiste i zadaniowe ... 56
2.3.3. Orientacje w sytuacjach zadaniowych ... 59
2.3.4. Cele osiągnięciowe a czynniki pośredniczące ... 65
2.3.5. Cele mistrzowskie i ich geneza ... 70
2.3.6. Szkolne uwarunkowania celów osiągnięciowych ... 72
2.4. Poszerzenie modelu normatywnego ... 81
2.5. Dyskusje nad poszerzonym modelem celów ... 89
2.6. Badania nad poszerzonym modelem celów... 91
2.6.1. Wprowadzenie ... 91
2.6.2. Badania celów studentów ... 94
2.6.3. Cele osiągnięciowe a uprzednie doświadczenia ucznia ... 98
2.6.4. Cele a strategie uczenia się ... 101
2.6.5. Cele uczniów a cele nauczycieli ... 104
2.7. Jeden model czy wielość modeli? ... 105
2.8. Cele a motywacja wewnętrzna ... 109
2.9. Uwagi końcowe ... 115
Kategorie:
Podręczniki akademickie,
Książki popularnonaukowe,